Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
Sunday, September 22, 2024

Honda Freed 2024 dilancar di Jepun – mannequin generasi keempat dengan enjin 1.5L NA dan hibrid, dari RM74k


Honda Freed 2024 dilancar di Jepun – model generasi keempat dengan enjin 1.5L NA dan hibrid, dari RM74k

Selepas beberapa minggu diperkenalkan, Honda Freed generasi ketiga kini sudah mula dijual di Jepun pada harga antara 2.51 juta ke 3.44 juta yen (sekitar RM74k ke RM101k). Dua versi disediakan, iaitu Air yang lebih ringkas dan Crosstar dengan gaya crossover.

Enjin juga datang dalam dua pilihan, bermula dengan unit petrol empat silinder NA 1.5 liter L15D yang mampu menghasilkan 117 hp pada 6,600 rpm dan 142 Nm pada 4,300 rpm. Enjin DOHC i-VTEC ini dipadankan bersama transmisi CVT untuk menghantar kuasa kepada dua roda hadapan, manakala sistem pacuan semua roda disediakan sebagai pilihan tambahan.

Satu lagi enjin adalah unit hibrid dua motor e:HEV yang menggunakan enjin petrol empat silinder NA 1.5 liter LEB berkuasa 106 PS dan 127 Nm sebagai generator untuk bateri lithium ion 48-Ah dan memberi tenaga kepada motor elektrik hadapan yang berkuasa 121 hp dan 253 Nm.

Pemilik mannequin hibrid juga boleh memilih pacuan semua roda pada transmisi CVT mannequin hibrid dan sistem tersebut akan ditambah dengan satu Clever Energy Unit (IPU) serta motor elektrik kedua untuk pacuan roda belakang. Honda mendakwa, varian hibrid boleh mencatat penggunaan bahan api sehingga 25 km/l, sementara varian petrol biasa pula 16.2 km/l mengikut commonplace WLTC.

Berkenaan saiz, Freed baru ini besar sedikit berbanding mannequin sebelumnya, dengan catatan panjang 4,310 mm, lebar antara 1,695 ke 1,720 mm dan tinggi 1,755-1,780 mm, tetapi jarak rodanya masih tidak berubah, iaitu 2,740 mm.

Melihat kepada bentuk, secara keseluruhannya mannequin baru ini nampak lebih kemas dan berpetak berbanding mannequin generasi kedua dan di belakang, lampu besar yang bersambung sehingga ke penutup however kini dijadikan lebih ringkas dengan bentuk menegak.

Honda Freed 2024 dilancar di Jepun – model generasi keempat dengan enjin 1.5L NA dan hibrid, dari RM74k

Selain kemasan plastik keliling lengkuk roda, varian Crosstar juga dijadikan lebih unik dengan gril bertekstur di hadapan serta bukaan bampar yang lebih besar. Di belakang ia mendapat skid plate hiasan pada bampar.

Bukan setakat penampilan luar, bahagian dalam juga diubah dengan papan pemuka kini nampak hampir sama seperti yang terdapat pada N-Field terbaru. Tiada lagi panel tinggi untuk paparan instrumen dan ia sekarang diganti dengan skrin digital yang terletak di sebalik stereng.

Rekaan papan pemuka ini mungkin nampak sedikit rumit, tetapi ia turut menggabungkan ciri praktikaliti dengan terdapat poket barangan di bertentangan penumpang hadapan dan juga pemandu. Honda turut memberitahu, bahan yang digunakan pada bahagian kabin adalah kalis air dan minyak.

Bagi varian Air, pelanggan boleh memilih tetapan enam (2+2+2) atau tujuh tempat duduk (2+3+2), tetapi bagi Crosstar, ia cuma disediakan dalam pilihan lima atau enam tempat duduk. Tempat duduk paling belakang boleh dilipat ke arah tingkap apabila tidak digunakan manakala tempat duduk jenis bangku pada versi tujuh tempat duduk boleh dilipat secara berasingan (60:40) dan memberikan pelbagai susun atur lain.

Varian Crosstar lima tempat duduk juga disediakan dengan beberapa lagi kemudahan untuk gaya hidup aktif pemilik seperti ruang kargo boleh ubah, tapak sangkut barang serta lampu yang menerangkan bahagian belakang kenderaan apabila pintu however dibuka.

Di Jepun, Freed datang secara commonplace dengan Honda Sensing, yang memberikan fungsi seperti Autonomous Emergency Braking, Adaptive Cruise Management, Lane Maintain Help dan pelbagai lagi. Tawaran warna juga ada pelbagai, bersama pakej penggayaan seperti Superior Model untuk varian Air dan Lively Robust Model untuk Crosstar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.



Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Latest Articles