Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
Sunday, September 22, 2024

BMW M4 CS 2024 diperkenal – enjin enam silinder 3.0L twin turbo 550 PS, transmisi M-Steptronic 8 kelajuan


BMW M4 CS 2024 diperkenal – enjin enam silinder 3.0L twin turbo 550 PS, transmisi M-Steptronic 8 kelajuan

BMW telah mendedahkan M4 CS baru, yang menggunakan asas daripada mannequin generasi kedua G82. Mampu melakukan catatan masa tujuh minit 21.989 saat untuk melengkapkan litar Nürburgring Nordschleife sepanjang 20.832 km, mannequin datang dengan beberapa peningkatan serta pembaharuan gaya.

Pertama sekali, enjin petrol enam silinder 3.0 liter twin turbo yang digunakan padanya mendapat tekanan increase yang lebih tinggi, iaitu 2.1 bar, membantunya mencapai kuasa maksimum 550 PS (543 hp atau 405 kW) dan tork 650 Nm. Jumlah ini adalah sama seperti M4 CSL yang diperkenalkan dua tahun lalu dan lebih tinggi 20 PS berbanding M4 Competitors.

Enjin M4 CS ini boleh memberikan tork puncak antara 2,750 ke 5,950 rpm, sementara kuasa maksimum pula dihasilkan pada 6,250 rpm. Kuasa disampaikan kepada semua roda melalui transmisi M Steptronic lapan kelajuan dengan Drivelogic, serta sistem M xDrive dengan differential belakang Energetic M.

Melalui tetapan ini ia boleh mencatat masa pecutan 0-100 km/j dalam 3.4 saat, dan mencapai kelajuan maksimum 302 km/j – M Driver’s Bundle diberikan secara customary. Sebagai perbandingan, M4 Competitors melakukan pecutan sama dalam masa 3.5 saat dan laju maksimumnya dengan pakej sama adalah 288 km/j.

BMW M4 CS 2024 diperkenal – enjin enam silinder 3.0L twin turbo 550 PS, transmisi M-Steptronic 8 kelajuan

Menurut BMW, M4 CS ini dapat memberikan maklum balas enjin yang cemerlang hasil daripada pengunaan tapak enjin khas dengan kadar spring yang dipertingkat, untuk memberikan sambungan lebih tegar antara unit penggerak dengan struktur kenderaan. Sistem penyampaian minyak dan penyejukan juga dipertingkat supaya dapat bertahan dengan keperluan yang tinggi di dalam litar.

Untuk sistem M xDrive, ia boleh dipilih dalam tetapan 4WD Sport, yang menyampaikan lebih tork kepada roda belakang, atau menjadikannya pacuan dua roda terus melalui mod 2WD, yang memerlukan DSC untuk ditutup sepenuhnya.

Memandangkan M4 CS ini adalah sebuah mannequin yang fokus kepada pemanduan dalam litar, bahagian casis turut mendapat perubahan termasuk kinematik gandar yang ditala secara berasingan serta tetapan camber roda, spring serta anti-roll bar khas. Suspensi adaptif M yang digunakan juga adalah khas untuk mannequin ini, dan begitu juga dengan tetapan stereng elektromekanikal M Servotronic serta brek M Compound.

Dalam keadaan customary, mannequin ini datang dengan rim M bersaiz 19 inci dengan tayar 275/35 di hadapan, dan 20 inci dengan tayar 285/30 di belakang. Bagi yang memerlukan kekuatan kilas yang lebih, mereka boleh mendapatkan pendakap tapak atas penyerap hentak.

M4 CS ini adalah 20 kg lebih ringan berbanding M4 Competitors, hasil daripada penggunaan plastik yang diperkuat dengan gentian karbon (CFRP) pada bahagian seperti bumbung, bonet, splitter hadapan, bukaan udara hadapan, pelindung cermin sisi, diffuser belakang serta spoiler. Di dalam, anda juga boleh menemui bahan sama pada konsol tengah, pedal penukar gear di stereng dan kemasan lain. Tempat duduk bucket M Carbon diberikan secara customary.

Melihat kepada bahagian luar, lampu DRL M4 CS ini menggunakan pencahayaan berwarna kuning, manakala lampu utama Laserlight padanya pula menggunakan pencahayaan daripada diode laser untuk memberikan kesan 3D seperti yang dilihat kali pertama pada M4 CSL.

Di dalam, terdapat beberapa tulisan dan huruf yang menandakan ini adalah mannequin M4 CS. BMW Curved Show yang dipasang pada mannequin ini (panel instrumen digital 12.3 inci dan skrin sesentuh infotainmen 14.9 inci) datang dengan paparan khas M dan iDrive versi terbaru yang termasuk M Drive Skilled dengan M Drift Analyser dan M Laptimer secara customary.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.



Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Latest Articles